nausikation

invested in my soul

Publicerad 2012-04-04 21:30:32 i Allmänt,

Har ni sett när månen nästan ser genomskinlig ut? mitt på dagen på den klarblåa himlen som delar med sig av sin nyans till månen. Vissa låtar har legat på repeat och kompletterat mina redan befintliga känslor. Jag ligger i min säng med nya lakan med Muminmotiv. De luktar sådär härligt kemikaliska, och även om pappa envisas om att de borde tvättas innan, så vill jag inte gå med på det. Det är som att ligga på en nyasfalterad väg. Lukten av det nya, okända. Lukter är viktiga för mig. Det är en del av att andas. Jag vill kunna leva på aromer. Helst ska allt ha en lukt av nytvättat hår. Många lukter blir till minnen som man kommer ihåg vare sig man vill det eller inte.
Nu gör jag en spellista till Norah. Det blir nog ett urval av mina favoriter. Norah kan trolla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela