nausikation

involve with me

Publicerad 2012-08-15 22:10:00 i Sommar 2012,

hittade en intressant lista med frågor som jag tänkte ge svar på på Ebbas blogg. En sån som är roligare att skriva än att läsa alltså.
 
DU.

Vilken händelse i ditt liv har stärkt dig mest som person?
När jag bodde i London handlade det mycket om att ta hand om sig själv och överleva som person. Bibehålla någon slags personlighet mitt i vimlet och ta ansvar för sig själv och andra. Det blev ju inte precis som det var sagt från början, men jag brukar säga till mig själv ibland att jag gjorde ett moget beslut att åka hem.

 

Vad har varit ditt livs största äventyr, hittills?
London hör nog dit, men annars skulle jag nog säga årets segling. Även om vinden kunde varit en aning starkare för att det skulle kvalificeras som ett äventyr. Men att få chansen att Segla på Nordsjön, till Fair Isle, runt Shetlandsöarna och påvägen en bit ut på Atlanten, är inte så vanligt. Att samtidigt lära känna underbara människor och vara nära i 2 veckor är ännu mindre vanligt. Det krävs ork, tålamod och typ styrka, men man får så himla mycket tillbaka!

 

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Ibland kan jag vara lite för envis. Det handlar nog om att jag är rädd för att hamna i underläge i relationer. och plötsligt handlar allt om makt. Det är så otroligt mycket värt när man hittar någon man känner sig balanserad med.

 

När känner du dig sexig?
På morgonen faktiskt

 

Av vilka anledningar gråter du oftast?
Saker jag i vanliga fall inte gråter av kan bli de mest känsliga och sentimentala ämnena när jag ligger i min mammas famn eller bara ser henne i ögonen. Annars är väl kärlek och PMS de främsta anledningarna.

 

Vad skrattar du åt?
Metahumor (grotesco!!) och tillfälligheter. svårt att säga exakt vad.

 

Tror du på något?
Jag vill tro på att det finns något efter döden. Vill tro att min farfar kanske finns någonstans i luften. Annars känns det som om det finns en högre makt än oss människor. kanske, jag vet inte. Och på senare tid har jag faktiskt börja tro på att kunskap ger makt (ja, mamma, jag sa det.)

 

I vilka situationer är du riktigt rädd?
Jag var väldigt mörkrädd tills en nära vän sa något i stil med "om du inte ser någon, ser inte någon dig". Jag är inte heller rädd för ensamhet, däremot om jag skulle veta att den var evig.

 

”Om...”

Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vilka saker skulle du välja då?
Texas Burgers Ceasarsallad, mjölk, Te, mörk choklad med pistagekross i, kladdkaka.

Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då? 
Jag har alltid velat kunna trolla och flyga.

 Om du var en maträtt, en färg och ett klädesplagg, vad skulle du vara då?
Ben & Jerry's Chocolate fudge Brownie, ljus nyans av grönt, jeansshorts

Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om då?
Psykologi. Jag ser upp till min mamma något enormt, för det.

Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum?
Jag har ganska frän utsikt här ändå, men den vi hade i sicilien var ganska svårslagen!

Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja att det fanns i din loge? 
American Apparell, mat, Bon Iver

Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då?
Sigmund Freud vore ganska nice att umgås med, tror jag.

Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? Motivera.
1920, Paris. Alla som har sett Midnight in Paris av Voody Allen förstår. Om du inte förstår, se filmen.

 

SEVEN IS THE MAGIC NUMBER

Komponera en sallad med sju ingredienser: 
Tomat, rödlök, olja, salt, Mozzarella, sen behövs det inget mer.

 

Nämn sju saker som utgör en fantastisk sommardag:
Smattrande regn (förlåt), släkt eller vänner, Monopol, Te/vin, Skratt, doft av vått gräs, regnbåge.

 

Vilka är dina sju favoritgator? 
Västerlånggatan, Ringparksvägen, Portobello road, Wolsey Drive, Madrid Road, Motelius, Bjurön

 

Om du fick sju tusen att spendera i en och samma butik, vilken butik skulle du spendera dem i?
American Apparell. Om jag hade råd hade jag köpt hela min garderob där.

 

Vad gör du helst dagar då du är sju-k?
Skriver, kanske läser, facebookar, kollar på nickelodeon, dricker citronte, tar en promenad och lagar någon god mat.

Typ...livet. 


Viken egenskap föraktar du mest hos andra?
Människor som betér sig som om de inte behöver någon, som om de skulle klara sig helt på egen hand. såna väldigt självupptagna. Jag vet inte vad den kallas, men den egenskap som gör att man dömer folk alldeles för snabbt.
 

Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av?
uppmuntring och minder sneda blickar.

Favorittid på dygnet?
På natten när man kan se stjärnorna ifrån mitt fönster.

Hur vill du leva som tant?
Med en stor, omtänksam släkt någonstans antingen mitt på söder eller i Frankrike med vindruvor på tomten. kanske har jag skrivit någon bok vid sidan av någon slags karriär.

Ditt drömscenario just precis nu?
mina närmaste vänner samlade på min altan för en spontan sammankomst.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela