nausikation

någonstans innuti

Publicerad 2012-08-19 17:13:32 i Allmänt,

jag har hämtat ut hälften av alla bilder nu och sitter och bläddrar och gosar. Ska försöka förstå mig på vad scannern vill, men det ska nog lösa sig. 
 
I Helgen tog jag mig friheten att åka till landet för att kurera mig lite. På tomten har det byggts två nya hus. båda ser ut som något ur min fantasi, fastän de är motsatser till varandra. Jag tänkte prova något nytt här, skriva lite korta utkast ur min dagbok

12-8-17
Varför börjar allt om när solen går upp? Varför varierar vädret efter varje ny dag? Hur kan vi somna och veta att allt börjar om? Och igår, igår kommer aldrig tillbaka. Det jag nyss såg framför mig kommer bli ett minne, något jag kommer glömma.

12-08-18
Om jag såg det här för första gången. Om någon visade mig den lilla vägen ner till vattnet och sjöboden, då skulle jag bli kär. Om jag skulle varit tvungen att öppna ögonen för att se min omgivning skulle det vara så mycket mer spännande, mer mystiskt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela