nausikation

when you're filling out your only form

Publicerad 2012-08-14 00:09:25 i Sommar 2012,

tydligen var det svårare att fota med engångskamera än vad jag trodde. bara 40% av bilderna var kopieringsbara, då vet vi det och ska bojkotta allt som har med kinesiska återanvända plastburkar att göra.
 
Läser min mammas gamla memoarer ifrån hennes utbytesår 71-72. Pärmen min mormor lovade spara alla brev i luktar gammal garderob som inte har öppnats på decennier. Och allt fantastiskt min mamma beskriver på ett förvånande hippt språk, får mig faktiskt inte att vilja åka ut i världen just nu. Jag sitter gärna i soffan i mitt röda rum på min våning i huset och läser illustrerad vetenskap och äter solrosfrön. Skriver lite dagbok om hur jag träffat en spännande pojke eller skypar med en avlägsen vän. Just nu alltså. Sen har jag ingen aning. I övermorgon seglar jag antagligen ut bland klippor och skärgårdsgranar med några gamla vänner i en träbåt. Med mig ska jag ta min analoga Canon som hannes idag har köpt svart/vit film till. 
 
Jag träffade Klara och Hannes idag. Vi satt vid Montelius, köpte glass och kladdkaka och hängde på krukmakargatan 2.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela