nausikation

när framtiden blir nutid

Publicerad 2012-05-28 01:21:41 i Allmänt,

Liknelser efter liknelser fyller jag böckerna. Om dagarna repar vi till en coverspelning vi har i den kommande veckan. Jag kommer hem hes och med huvudet fullt av brus. Snart glider vi in på de sista skoldagarna, för att avsluta det första gymnasieåret och säga hejdå till mycket. Hejdå och låtsas som om ingenting ens funnits. Jag vill tänka att jag inte har slösat bort min tid. jag vill tänka att allt har varit vackert. Jag vill inte längre vilja. Sen anländer ju sommaren för att sprida ut människor och ge plats för aktiviteter och sånt man aldrig trodde fanns. Jag är för trött för sån här existentiell skit nu.
Coldplay – Amsterdam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela